2009. október 5., hétfő

hétvége Amszterdamban

baromi jó volt!
kicsit részletesebben:
szombat hajnai kelés, biciklivel vasútállomásra (megjegyzem rohadt sötétben), elsőnek megérkezés 5 perccel az előző nap megbeszélt időpont után, stresszelés-telefonálgatás- utolsó pillanatban mindannyian vonatra ugrás indulás (7 óra 5). szóval négyen mentünk, Réka, Marta, Dobr és én. kb 1 óra volt az út Antwerpenig, ott leszálltunk, vártunk egy picit, majd megérkezett Vili, Réka sógorának ikertestvére, aki kocsival vitt ki minket Amszterdamba. odafelé egyedül én nem aludtam:) persze Vilin kívül, mert ő vezetett. útközben láttam sok tehenet meg szélmalmot meg barikat is, szép volt nagyon. Amszterdamban először szállást foglaltunk, leraktuk a cuccunkat és már indult is a menet mindenfelé. kávéztunk coffeeshoppingoltunk meg szuvenírboltokat és gyorskajáldákat nézegettünk, ámultunk az épületeken és sokat nevettünk. mellesleg rengeteg turista volt hétvége alkalmából, de nem nagyon foglalkoztunk vele. Rékának igaza volt, sok az őrült biciklis, de a gyalogosokat sem izgatja éppen a piros :D aztán sikerült megtalálni a többieket is, akik vonattal jöttek. este megnéztük a piroslámpás negyedet, nem is tudom,"érdekes" volt. ezek után megpróbáltunk egy olyan pub-ot keresni, ahol elférünk, ezt végül két szomszédos kocsmában oldottuk meg. amúgy esett az eső is, emiatt még kevesebb volt a hely.. de végül csak sikerült leülni, méghozzá véletlenül Amszterdam egyik legrégebbi kocsmájában. két pult volt, az egyik sör-bor-stb, a másik meg a likőröknek. a likőrös néni tisztára olyan volt, mint egy boszi, ránézésre ajánlott italt mindenkinek, miközben küldte kifelé az embereket, mert zárás volt. az én italom a Rose without Torn, elmondta, hogy én milyen szégyellős vagyok (shy) meg ilyesmiket amit amúgyis mindenki állít/gondol rólam. Alice-szal ittunk port-ot, amiről gőzünk sincs micsoda, de nem erős és édes. még egy séta és vissza a koliba szundizni. jó kis hely egyébként, és mint kiderült, a szállás mellé nem csak Bibliaóra jár, hanem reggeli palacsinta is:) amúgy tök jól aludtam, attól függetlenül, hogy 18-an voltunk és nem csak a mi társaságunk. tehát reggel ébredés, palacsinta+kávé és indulás az ingyenes idegenvezetésre. egy ausztrál fickó tartotta, érdekes dolgokról beszélt, csak túl gyorsan, szóval ezeket én mindig utólag tudtam meg, de amúgyis nagyon pörgött a srác. szóval megvolt a nagy séta, megértettük miért dőlnek össze-vissza az épületek, hogyan lehet megelőzni hogy lepisiljék az ember házát, miért érdekes a női börtön, sőt még a legvékonyabb házat is láttuk. elég hosszúra sikerült a séta, úgyhogy gyorsan felültünk egy hajós idegenvezetésre is:) ezután már csak lébecoltunk meg nézelődtünk, de nagyon jó volt. végül tegnap estére értünk vissza Leuvenbe, hazaúton már én is elszenderedtem a kocsiban, Martának meg tetszett a Quimby.
a képeket még el akarom kérni a többiektől és majd később töltök ide párat.
egyébként -csak hogy ne gondoljátok hogy végig szórakozás- ma 9-re suliba kellett mennem, 12-ig volt órám, majd ugyanezen óra gyakorlatára visszamentem 2-re, 4 után végeztünk, 5-7 holland óra, úgyhogy asszem joggal érzem fáradtnak magam.
na jóccakát.

2 megjegyzés:

  1. Mit coffeeshoppingoltál drága testvírem?
    Remélem te legalább gondoltál édesanyánkra...mert ha nem, biztosan kikapsz!!!

    VálaszTörlés
  2. És ugye az ingyér bibliaóra is ki lett használva?!?!? :o

    VálaszTörlés